esmaspäev, 25. jaanuar 2010

Mida ma siis sünnipäevakingiks sain

Mulle kallid inimesed aitasid mul uude eluaastasse astuda rõõmsal meelel ning andsid algavaks aastaks ka toreda tõuke kaasa. Olgu selleks heade teatrite pääsmed või väärt kirjavara. Aga ka tarkuseallikad, mis aitavad seni elus omandatud värskendada.

Erilise tähelepanuga sirvisin läbi kingiks saadud söögiseente välimääraja. Olen ikka olnud kukeseene-riisika-pilviku-puravikuusku. Nüüd aga võta näpust!, sooriisikas kuulutatud lausa mürgiseks.

Täpsemal uurimisel sattusin intervjuule Kuulo Kalamehega, endise Tartu Ülikooli mükoloogia õppetooli juhatajaga, kus ta pajatab, et kui räägib maal inimestele, et sooriisikat ei tohi ka kupatatult süüa, siis öeldakse, et mis jutt see on, oleme seda ju elu aeg söönud ja midagi pole juhtunud. Ma pole päris kindel, et ka minu korvi pole neid seeni sattunud. Ikkagi vanarahvatarkus ju, et kui riisikas mahla välja annab, siis on söödav. Edaspidi enam ei korja, sest tark raamat kohe paneb kahtlema kumb see minu korvi tee on leidnud kas Lactarius helvus või Lactarius mammosus.

Sain kingituseks ka maailma riikide lauamängu. See mäng oleks mulle meeldinud ka veerand sajandit tagasi, sest viieaastasena teadsin peast kõigi Euroopa riikide pealinnu ja riigipäid. Sellest teadmisest on ümber lükkamata veel vaid pealinnad ning riigipeadest monarhid. Täna, aastakümneid hiljem, on aga Aafrika pealinnade ning Kariibi mere riikidega mängulisust veel küll.

Üks kingitus on mind veel lummanud. See on Evelin Pange CD ja sellelt lugu „Mind veel ei ole“.
Lihtsalt lummutav:

Mind veel ei ole

Aarne Oit/Heldur Karmo

Igalt poolt mind otsi sa,
läbi käi kasvõi kogu maa,
üle mäe, mis püsti meie ees on teel,
üle jõe, mis meie vahel voolab veel.

Igalt poolt mind kutsu sa,
lõpuks siis tõesti tulen ma.
Läbi öö ja valge udu mind sa näed
läbi tuulte tõstan sinu poole käed.

Mind veel ei ole,
kuid sa leiad mind
Leiad ka siis,
kui peaks viima ka
aastaid see...
Mind veel ei ole,
kuid sa leiad mind.
Sina jääd õnnest ilma,
kui ei jää seisma poolel teel.

Igalt poolt mind küsi sa,
sinu jaoks ammu elan ma.
Tahan olla laul, mis sind mu juurde toob...
Tahan olla läte, millest rõõmu jood....

Kuulasin seda laulu kordi ja kordi ning tõepoolest, vastupidiselt Marju Kuudi originaalile laulab Evelin "sina jääd õnnest ilma,kui ei jää seisma poolel teel". See poolel teel seisatumine on tänases rallis ka kuidagi arusaadav, ilma et tähendaks käegalöömist.

Kommentaare ei ole: